[x]

Wednesday, July 30, 2014

PELIK..!! SENIMAN JEPUN INI MEMBUAT ‘KEKASIH’ PATUNGNYA DARI BOTOL

Sebelumnya lelaki berkacamata ini sempat jadi topik perbincangan di internet gara-garapenemuan yang aneh, lengan robot untuk iPhone. Sekarang ia kembali membuat sensasidengan memuat naik video dirinya bersama kekasihnya yang bernama Lisako. Lisakoadalah patung berbentuk wanita yang Showta Mori buat sendiri dari botol-botol plastikbekas air mineral.





Mori menyebut Lisako sebagai 'kekasih kesayangan dari botol'. Mori mendokumentasikansendiri proses pembuatan Lisako dari awal hingga siri temu janji yang mereka jalani. Morimengajak Lisako untuk makansomen (mi sejuk khas Jepun) di beranda, memperagakanadegan dalam anime dan sebuah filem Eropah dari tahun 1984, membeli jajanan pinggirjalan, dan berjalan-jalan di bandar.





Mori bahkan mengajak Lisako untuk mendaki gunung, dan membuat para pendakimengerutkan dahi melihat tingkah lelaki ini bersama anak patungnya. Saat ingin menutupacara 'dating' mereka dengan menikmati pemandangan di pantai, Mori justru dihentikanoleh polis yang sedang membuat rondaan dan diminta memberikan keterangan sebabwarga tempatan curiga dengan tindak-tanduk lelaki itu. Mujurlah selepas dijelaskanbahawa ia hanya ingin berjalan-jalan di pantai bersama 'teman wanitanya', parakakitangan langsung melepaskan Mori.

0 comments:

Post a Comment